נקודת הג'י - האם היא באמת קיימת? - Passionate society

נקודת הג'י - האם היא באמת קיימת?

כתבה - מיכל אפרתי 

כשזה מגיע לנקודת הג'י, עולות לנו יותר שאלות מתשובות. הסיבה בגללה אנחנו לא
ממש יודעים אם זה קיים או לא זה כי האזור שנוי במחלוקת אנטומית! ישנם מספר גדול של מחקרים אנטומים המנוגדים אחד לשני בנושא, והיעדר מבנה אנטומי התואם את נקודת ה-G המשוערת עוזר להבהיר את המחלוקת בנושא זה.

נוסף לכל הבעיות, אחד הנושאים החמים בתחום ה"תעמולה" התקשורתית היא לא אחרת מאשר נקודת ה-G. אז הגיע הזמן לנפץ מיתוסים, שמועות, בועות וכל מה שביניהם.


מתחילים!

● הכל התחיל כביכול ב-1950 (אבל לא באמת), הגניקולוג  ארנסט גרפרברג פרסם מסמך ראשון ומעורפל המתאר אזור חדש ורגיש לגירוי מיני שנמצא בנקודה מסוימת באזור הוגינה. המסמך לא קיבל התייחסות עד 1982. בשנה זו התפרסם ספר המסביר מחדש את משנתו של
גרפנברג שהפך לפופולרי ושמו היה "נקודת ה-G וגילויים נוספים על מיניות בני האדם."

● מאותו הרגע, התחילו כל חילוקי הדעות על הדבר הזה שקוראים לו נקודת ה-G וזה במיוחד כי
חוקרים רבים קישרו את האזור לנושא חלוק נוסף, השפיכה הנשית.
לפני שאנחנו צוללים לנושא, אין להתבלבל בין אורגזמה וגינלית לבין אורזמה של הדגדגן. אורגזמת הדגדגן מובנת יותר לכולם כתוצאה מכך שהנושא מוסכם מחקרית ואנטומית, ישנם אלפי קצוות עצבים הנמצאים באזור של הדגדגן והשפתיים. הנושא החלוק הוא הגמירה הוגינלית. אעסוק בשאלה של האם יש באמת נקודה אי שם שגורמת לנשים לגמור מחדירה?



אז מה קרה אז ב1982 ,מה זאת נקודת ה-G הזו? הראשונה להטביע את המונח הייתה דוקטור בשם בוורלי ויפל. היא וצוות חוקרים טבעו את המונח "נקודה G" בראשית שנות השמונים. הם נתנו לנקודה זו שם עבור החוקר והרופא הגרמני ארנסט גרפנברג (כן, כן הגניקולוג ממקודם) ובדיוק כך, הכל התחיל לצאת משליטה. הצוות שלה לא אמר שלכל אישה ואישה יש נקודת G. הם לא התכוונו שזו נקודה נקודתית. הם דיברו על "אזור" שעלול לגרום לנשים מסוימות להרגיש טוב.

אבל התקשורת העדיפה את הגרסה המסודרת איתה רצה כמו תרופה לשחרור מיני לנשים. חוקרים נוספים בדקו את התופעה לאורך השנים. ובשנת 2012 ,מחקר שפורסם בכתב העת "journal of medicine sexual" הצהיר שכמובן שנקודת ה-G הייתה אמיתית. גילוי זה הגיע ממנתח גניקולוג ודוקטורנט - אדם אוסטרצ'נסקי, לאחר מחקרו על גופת אישה בת 83. במהלך השנים, הרבה חוקרים אחרים מצאו כי נקודת ה-G היא המון דברים אחרים: "כתם עצב עבה", "ספוג השופכה", "בלוטה", "חבורה של עצבים." עם זאת, אצל רוב הנשים, הדבר שהיו אמורות למצוא נותר בגדר תעלומה עבור המומחים שאמרו להם למצוא אותו.

עשרות ניסויים השתמשו בסקרים, דגימות פתולוגיות, הדמיה וסממנים ביוכימיים כדי לנסות לאתר את נקודת ה-G החמקמקה אחת ולתמיד. בשנת 2006, ביופסיה של נרתיקים של נשים לא העלתה דבר. בשנת 2012 ,קבוצת רופאים בדקה כל נתון ידוע שנרשם ולא מצאו שום הוכחה לכך שקיימת נקודת G. בשנת 2017, במחקר האחרון והגדול ביותר שלאחר המוות שנעשה עד היום ב-13 גופות, החוקרים חיפשו שוב: ועדיין לא מצאו כלום.


ניקול פראוזה, דוקטור מדעי המוח החוקרת אורגזמות ועוררות מינית אומרת כי אין לנו שום הוכחה שנקודת ה-G היא נקודה או מבנה. היא מוסיפה, "מעולם לא הבנתי מדוע זה התפרש כאיבר מיני חדש. אתה לא יכול לתקן סטנדרט של נרתיק - אין עקביות בקרב נשים באשר לאיפה בדיוק אנו חוות הנאה. " ואכן כך, ישנן נשים שאצלן יש אזור וגינלי רגיש יותר. וישנן שאומרות כי הן חשות אי נוחות. אחרות לא מרגישות כלום, כי אצלן אין שם כלום.


חשוב להבין שאצל חלק מהנשים יש רגישות מינית במקום שנקודת ה-G אמורה להיות. אבל אחרות לא מרגישות את זה, או שהן חוות הנאה ממיקום אחר או שזה בכמה מקומות. וזאת כל הנקודה. הכל בסדר. הכל יכול להרגיש טוב. האבסורד הוא שלמרות היעדר הוכחות מדעיות, ישנם עדיין המון מאמינים בנקודת ה-G .וחלק גדול מהם, הם חוקרי מין, סופרים, כתבים ועוד גופי תקשורת רבים.

התקשורת מייצרת מידע שגוי שלא נותן הסבר מעמיק על התופעה וגורם לנו, לנשים, לבלבול רציני והבנה קלוקלת של הגוף שלנו. זה עוד דבר, שיכול לגרום לנו כנשים להרגיש חוסר הצלחה שלנו בסיפוק המיני. שלא באמת הצלחנו ב"משימת הגמירה".

מה שכן ודאי זה שדרוש יותר מחקר. מיניות נשים אינה נחקרת במידה רבה וישנם מכשולים רבים על גבול האבסורד בחקר הנושא, כי אנחנו עדיין חיים בחברה שאינה שוויוניות מספיק, כי אין מתן קדימות למחקרים בנושא מיניות נשים. וזאת עובדה.

ובינתיים תעשיות שלמות רצות על גבן של נשים רבות בטענה שהן יעזרו להן למצוא את נקודת ה-G המסתורית. כי התעשיה הזו יכולה להרוויח כסף מנשים מתוסכלות רבות שמחפשות כבר עשורים אחר נקודה דמיונית אז למה לא? החל ממוצרים במיוחד לנקודת ה-G, קונדומים לנקודת ה-G ,יועצים וסדנאות לנקודת ה-G ותאמינו או לא, גם זריקות מיוחדות שנועדו להגדיל את עוצמת הרגישות בנקודת ה-G. גם החנות שלנו לוקחת חלק בתעשייה זו ומייבאת מוצרים של חברות בינלאומיות שחלקם מיועדים לאזור ה-G ואפילו מכילים את המילה "G SPOT" בשמם הרשמי, -  Satisfyer G spot rabbit , שפשוט מתאים לנשים שנהנות מחדירה וגירוי חיצוני ביחד, אך אנחנו מודעים למחלוקות בנושא זה ומטרתנו לשנות את השיח סביב סקס כנגד תעשיית אביזרי המין הנוכחית. בתקווה ורצון שהשיח על מין בתוך התאגידים הגדולים יעבור שינוי תפיסתי.

אמילי נגוסקי, דוקטורנטית ומחברת הספר "Come as you are", ספר הבוחן את מדע המיניות הנשית אומרת כי "בשנות השמונים המוקדמות, היו מחקרים שבאמת הציבו את הדגדגן במרכז. אחר כך הגיע המחקר של נקודת הג'י, שיצר לחץ על נשים לקבל אורגזמה מגירוי בנרתיק למרות שברוב המקרים, גופן של נשים פשוט אינו מחווט כך. ואם את באמת חושבת מדוע גירוי וגינאלי כל כך חשוב, זה בגלל שהוא שם את המיקוד על ההנאה הגברית." אורגזמה דרך נקודת הג'י יכולה לקרות רק דרך חדירה, וזו במקרה הדרך הנפוצה והאהובה על גברים בשביל לגמור. ונוסף לתסכול, מתלווה גם תחושת בושה אצל נשים רבות. הבושה שהן לא מצליחות לגמור, שהן לא מכירות את הגוף שלהן. הבושה מהשאלה הנשאלת בכל פעם אם גמרת או לא, אם אי פעם גמרת מחדירה, ואיך זה מרגיש שנגעו לך בנקודת ה-G ,כאילו זה באמת קיים.

למזלנו גם עולם המדע עושה מהפכה, ומנסה להבין כיצד למתג מחדש את נקודת ה-G למושג מדויק יותר. בוורלי וויפל נשארת עם הרעיון של ראיית נקודת ה-G כאזור ולא כנקודה, חוקרים איטלקים הציעו לשנות את שם נקודת ה-G ל"תסביך שופכת נרתיק הדגדגן". ודבי להרבניק דוקטורנטית,ופרופסור בבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת אינדיאנה ועמיתת מחקר במכון קינסי. אומרת בכלל כי "מה שבאמת יהיה מהפכני בחיי המין של נשים זה לעסוק במחקרים שמצאו לאורך כל הדרך: "המנבאים הטובים ביותר לסיפוק מיני הם אינטימיות וקשר".


אז המסקנות הן ברורות, נקודות הג'י זאת לא נקודה אמיתית ׁׁ(נכון לעכשיו) ולא ניתן להסתמך עלייה כי המחלוקות הן רבות מדי ולא נעשו מספיק מחקרים בנושא. בנוסף, עובדתית רוב הנשים לא מצליחות לגמור מחדירה בלבד.



אז הנה התשובה לשאלה שמעסיקה כל כך הרבה נשים כל הזמן. רובנו לא יכולות לגמור מחדירה, אבל אנחנו יכולות לגמור במגוון דרכים שונות ומדהימות. ובשביל להבין איך לגמור, אנחנו צריכות להכיר את הגוף שלנו, להבין לבד ו/או עם פרטנר/ית מה נעים לנו ומה גורם לנו הנאה. וזאת משוואה די פשוטה בהקשר של סקס.


אם זה מרגיש טוב, אם זה נעים, ואם כייף לנו אז אנחנו בכיוון הנכון.
דבר אחרון וחשוב שרצינו לומר: זה תודה רבה ללקוחה שפנתה אלינו בנושא נקודת הג'י, בזכותך יצאנו למחקר בנושא ולמדנו דברים חדשים. וכאן אנחנו מעבירים הלאה את כל מה שלמדנו!


כתבה - מיכל אפרתי. 


חזור לבלוג