סקסטינג -האם זה הסקס של העולם החדש? - Passionate society

סקסטינג -האם זה הסקס של העולם החדש?

 

מגפת הקורונה תפסה אותנו עם המכנסיים למטה.
לא חשבנו לעצמנו שנהיה סגורים בבתים בלי יכולת לצאת החוצה, לא חשבנו שמגע יהיה דבר מפחיד ומרתיע כל כך ב-2021.

הסגרים האחרונים הקשו מאוד על היכולת להיפגש עם אנשים, על היכולת לצאת לדייטים ובכלל על היכולת לייצר מגעים אינטימיים עם אנשים. היו כאלה שהסגר דווקא לא כל כך הפריע להם לקיים מפגשים מיניים עם פרטנרים מזדמנים או קבועים, אבל חלק נמנעו ממפגשים מיניים מתוך הפחד להידבק בקורונה, מתוך הפחד להעצר ע"י שוטרים ואחרים - פשוט העדיפו להשמע להנחיות ולהשאר בבית.


אז מה עושים? סקסטינג רבותי, סקסטינג. 

המעבר לסקס בפלטפורמה דיגיטלית מרגיש כמעט הכרחי בתקופה הזו. אפילו א/נשים שלא היו בתוך זה לפני כן, מתחילים לקחת חלק בפעילות זו. כשאני מדברת על סקס דיגיטלי, כוונתי ל"סקסטינג".

הסבר קצר על סקסטינג - המונח מתייחס לשליחת הודעות טקסט, תצלומים ו/או סרטונים בעלי אופי מיני. סקסטינג יכול לכלול הודעות עם רמיזות מיניות, משחקי שליטה, תמונות וסרטונים בעירום או בעירום חלקי, שיחות וידאו עם צעצוי מין המופעלים מרחוק (!!), ביגוד סקסי, עם עריכה או בלי עריכה ובעצם כל דבר שנכנס בתוך אקט מיני ויכול להישלח דיגיטלית. סקסטינג הפך לנפוץ יותר ויותר עם השנים מתוך ההתקדמות הבלתי פוסקת של המהפכה הדיגיטלית. שליחת הודעות סקסטינג יכולה להיות בין בני זוג, יזיזים, חברים וכ'ו.  


עם כיף גדול - מגיעה גם אחריות גדולה. 

סקסטינג יכול להיות מאוד כיף ועם זאת - מדובר בנושא קצת סבוך ומורכב.


בואו נפרק את תופעת הסקסטינג לשלושה חלקים:

  • סיכונים
  • הרגשת הלגיטימציה
  • ריגושים


האם סקסטינג זה מסוכן? 

טוב אז זה די ברור ששליחת תמונות מיניות יכולה להיות פעולה קצת מסכנת. הסיכונים יכולים לבוא ליידי ביטוי בכמה אופנים. הסיכון יכול להיות מעצם החשיפה האישית של הגוף שלי לאדם אחר. לפעמים מדובר באדם שהוא יותר זר לי ולכן זה יכול לערער אצלי את היכולת לסמוך עליו מתוך הסיבה שהוא עלול לשלוח את התמונה לאנשים אחרים, הוא יכול להפיץ אותה ובאופן כללי הוא יכול להשתמש בתמונה הזו כנגדי.

בנוסף, אם אתם יודעים או לא, ווטסאפ דורשת כיום לאשר שיתוף מידע עם פייסבוק, המשמעות היא שכל הפלטפורמות השונות של פייסבוק יוכלו לקבל סוגי מידע שונים עלינו מתוך שיחות שאנחנו מקיימים בווטסאפ. אז הם טוענים שהם לא הולכים לנצל אותנו ולאסוף סוג מידע כזה, אבל מי יודע מה יהיה בעתיד? זה מפחיד לשלוח "NUDES" (תמונות עירום) דרך הווטסאפ בידיעה שעוקבים אחרינו ומצד שני זאת הדרך המרכזית דרכה אנחנו מתקשרים ולא נראה שאנחנו מתכננים לעזוב את הווטסאפ בכזאת קלות.

סקסטינג מפחיד כי הוא דורש מאיתנו לחשוף את עצמנו, להתגמש עם גבולות הפרטיות שלנו וכי האקט גורם לנו להרגיש חוסר ודאות לגבי מה שיקרה בעתיד לתמונות ששלחנו ואיך זה ישפיע עלינו.



אז תכלס, סקסטינג זה לגיטימי?
אז בסקסטינג יש סיכונים ויש ריגושים אבל האם זה דבר לגיטימי ומקובל? 

הרבה פעמים אנחנו מרגישים שאנחנו עושים משהו שהוא לא כל כך "חוקי" וזה מביא אותנו לרגשות אשמה.

לפעמים אנחנו בוחנים את עצמנו מתוך המבט של החברה עלינו ובאשר לסקסטינג זה יכול לגרום לנו להרגיש לפעמים קצת "סוטים", "חולי מין" וכו"ו.  אז זהו, חשוב להבין שזה לא אומר על אף אחד כלום מהבחינה הזו, ואם בחרתם לשלוח הודעות עם אופי מיני זה בסדר גמור, רק חשוב להיות מודעים לסיכונים. 

זה פשוט אומר שאם אתם חובבי סקסטינג, אתם פשוט אוהבים לקיים שיח מיני ואינטימי גם בפן הוירטואלי שלו, ואין בזה בושה. זה מרגיש שאנחנו נצליח להרגיש ממש בסדר עם סקסטינג ברגע שהשיח על מין יהיה משוחרר מכבלים חברתיים שמכתיבים מה מותר ומה אסור.  




ובכל זאת, אנחנו עושים את זה כי זה מעורר אצלנו ריגושים!

יש קטע בשליחת משהו שהוא כביכול אסור, שמרגיש לנו מסעיר ומרגש. זה מסעיר אותנו כי אנחנו משתפים את האדם שמולנו בתמונות בעלות אופי פורנוגרפי של עצמנו, או תמונות שהן מאוד אינטימיות ושמורות כביכול רק לעינינו. 

סקסטינג זאת חוויה שמצליחה הרבה פעמים להביא אותנו לסוג ריגוש שאנחנו חווים בסקס ממשי. משהו בפעולה הזו משלב חוויה אינטימית של סקס עם בן אדם ומצד שני חוויה של צפייה בתוכן פורנוגרפי.

בתקופה כזו במיוחד, כשהקושי להיפגש הוא קשה מנשוא, פעולת הסקסטינג יכולה להיות החלופה הכי אידיאלית לסקס ממשי. אוקיי, אולי זה לא ממש אידיאלי בשביל כולם, אבל זה כן דבר שיכול לשחרר ולהסעיר אותנו ולגרום לנו להנאה מינית ואינטימית, למרות שלא מדובר במגע אינטימי ממשי.

ניתן לשים לב שהתקשורת הדיגיטלית מצליחה להחליף הרבה פעמים תקשורת ממשית, ומסתבר שגם בעולמות הסקס זה מצליח לעבוד לא רע בכלל. תקשורת מינית מצליחה לעבור די בקלות בפן הוירטואלי בצורה מפתיעה שמעוררת הרבה שאלות על משמעות הסקס הממשי בימינו.

לפעמים סקסטינג מרגיש לנו אפילו בטוח יותר כי אין באמת צורך במפגש אמיתי. המפגש קורה בעולמות וירטואליים שממסכים לנו את התקשורת הממשית שעלולה לאיים עלינו פעמים רבות. הפער בין מפגש וירטואלי למפגש ממשי יכול להיות גדול מידיי עד כדי חוסר קשר בין השניים, לכן המימד הוירטואלי הוא מימד שיכול להיות "בטוח" יותר.



יום אחד כולנו נחזור לחיים ממשיים ומגע כבר יפסיק להפחיד אותנו, אבל האם זה אומר שהסקסטינג יעלם או יפחת? אולי הוא יפחת, אולי הוא יעלם ואולי יקרה בדיוק ההפך. אולי הסקסטינג פה בשביל להישאר.

הסקסטינג זאת עוד אחת מתוך מגוון החוויות הוירטואליות שאין לה חלופה בעולם הממשי, חווית הסקסטינג יצרה סוג של תקשורת דיגיטלית מינית חדשה שיכולה להתקיים רק בתוך העולם שבו היא נבנתה. 

לדעתי הסקסטינג כאן כדי להישאר כי הוא מאפשר לנו לחוות סקס בצורה אחרת ממה שחווינו, חווית הסקס הדיגיטלי זאת חוויה שמעוררת אצלנו ריגושים וחוויות מסוג חדש, חוויה אינטימית שלא נתקלת בקשיי העולם המציאותי.

במציאות אנחנו יכולים לחוות סקס ולהתבאס או להתאכזב שהוא לא הלך כמו שציפינו, במציאות אדם יכול להרגיש לנו פחות סקסי מהרושם שקיבלנו ממנו בתמונות, בשיחות וכ'ו. המפגש הממשי הוא ריאלי בצורה כזו שאנחנו מסתכלים וחווים את המציאות כפי שהיא על גווניה החיוביים והשלילים. ואילו המפגש הוירטואלי מאפשר לנו לממש לפעמים איזו פנטזיה אידיאלית שלא יכולה להתקיים במציאות.


סקסטינג כתשובה לפנטזיה האידיאלית מעלה סוגיה נוספת והיא הגמירה - פעמים רבות נשים וגברים מתקשים להגיע לאורגזמה בסיטואציות אינטימיות ממשיות, זה יכול לנבוע מהמון סיבות - לחץ, פחד, הרגשה של חוסר אינטימיות, אי נוחות, אי תיאום וכ'ו.

סקס דיגיטלי מאפשר לנו דרך חדשה לגמור בזמן שלנו, בלי הרגשה של לחץ מול הפרטנר/ית שמולי ובלי הרגשה של מבוכה כשיש פער בין זמני הגמירה השונים של כל אחד ואחת. 

אפשר לומר שזה סקס שאנחנו עושים לבד אבל ביחד, חולקים אינטימיות וממשיים אותה לבד.


אולי זה יכול להיות מלחיץ ומפחיד שחווית הסקס עוברת להיות וירטואלית, אבל מצד שני אפשר לשמוח על כך, כי לולא האופציה הדיגיטלית, התקשורת המינית בין בני אדם בזמנים כאלו הייתה הרבה יותר מצומצמת ופחות מתוקשרת. יכול להיות שהרבה נשים וגברים לא היו זוכים לתקשר מינית בכלל אם לא הייתה את האפשרות הזו. יכול להיות שזאת גם פלטפורמה שעזרה ואיפשרה לגברים ונשים להבין יותר טוב את מה שהם אוהבים ומרגישים, מה מושך אותם ומה לא.

סקס ממשי וסקסטינג אמנם שונים מהמון בחינות, אבל שניהם יכולים לעזור לנו לממש את הפנטזיות המיניות שלנו, שתי הדרכים יכולות לאפשר לנו חופש ושחרור מיני. 

אז כל עוד סקסטינג מצליח לעזור לנו לחוות חוויה מינית טובה ומשחררת - אז למה לא בעצם? 

כתבה: מיכל אפרתי 
 


חזור לבלוג